Politik miljöpartiet

Motioner 

under omarbetning 

Interpellationer 

under omarbetning 

Frågor 

under omarbetning 

Debatt

under omarbetning 

Tidningsklipp 

under omarbetning 

Övrigt 

under omarbetning 

Vår  ordinarie rikssida hittar du här: 

http://www.mp.se/ulricehamn

Tyck till scanna koden vi lyssnar på dig!

Facebooksida



FACEBOOKLÄNK

Vi är på twitter



TWITTERLÄNK

Låt Åsunden bli sedd! Bygg inte bort sjön!

Vad menar vi med det? Jo!


Vi tycker att Åsunden är en fantastiskt vacker sjö. Många som besöker Ulricehamn säger att sjön ska vi vara rädda om.

 

När det gäller att bygga hus i sjöns närhet ska vi vara försiktiga  och vare sig bygga på höjden eller allt för många hus vid sjökanten.


Ytorna i sjöns närhet är utmärkta för rekreation eller andra aktiviteter.


Tänk om vi hade byggt bort U-Ports festivalområde, var hade den festivalen varit i stället.?

Det finns partier som tycker att strandkanten ska bebyggas. Man anser att det är bland annat landsbygdsutveckling. Men det är inte helt problemfritt att bygga hus i sjönära l'ägen och där strandskyddet idag sätter stopp. Dels är det klimatförsändringar på gång men kanske också skyfall höjda vatteninivåer som dränker husen. Vem betalar skadorna ?

Troligen du som skattebetalare. Vidare innebär det att bygga hus där strandlinjen skärs av att allemansrätten kan inskränkas och inte minst en ökad miljöpåverkan nära vatten sker. Ska vi ge oss in på att luckra upp strandskyddet ska vi vara försikiktiga och ta det lugnt inte hasta iväg som somliga vill. Naturen är för viktig för att säljas ut på stört.



Miljöpartiet de gröna Ulricehamn


Kontakt
Västra kyrkogatan 5

523 30 ULRICEHAMN

Telefon: 0321-133 40

E-post: ulricehamn@mp.se